Nu får Sigge komma ut.

Jag har sagt läge att han får komma när han vill, men nu är han faktiskt helt färdig. :) 37 fullgågna veckor. Fick en kommentar av C, hon skrev "Nu kan du "sätta igång med krystandet". 37 fulla veckor ;) Kom nu Sigge liten!".

I vecka 22 var jag så otrolig att han skulle komma, men han stannade kvar och nu får han gärna titta ut. Jag läste nyss på internet att bäbisarna beräknas som helt färdig från den här dagen. Allt ska vara färdigutvecklat, och dom väger ca 3200g.

I morgon ska jag till barnmorskan igen, hon ska på semester därför det blev två veckor på rad. Jag tänkte höra med henne om hur stor Sigge ungefär är. Han har iaf väldigt lite plats i magen, det känns. Hoppas han förstår att det är så mycket större här utanför magen, och att han tittar ut här i veckan. :)


Kommentarer
Postat av: Sigges Mormor

Det är klart att Sigge förstår att det är större här ute... risken är att han har hört talas om "taikons" och håller på att förbereda sig :)

2009-05-17 @ 17:35:41
Postat av: Britt

Förstår att du(ni) längtar nu. Men det finns en anledning till att en "normal" graviditet är 40 v. Så länge Sigge är i magen. Så mår han som en Prins. Han kan behöva lägga på sig några hekto till. Han ska gå igenom en ansträngande ankomst. För att inte tala om när han väl är ute och alla som vill snosa på han gulla och titta och förundras över att han är så underbar. Hur mår du då? Har du villat? Dricker du tillräckligt med vätska? Packat väskan? Fixat allt som ska göras? Vagn Vagga Säng Skötbord mm mm. Ja man kan hålla på hur länge som hälst. Men jag förstår att du är lungn som vanligt. Och deyt är ju precis det rätta.

Ta det lungt han kommer när han vill och känner sig redo. / Kram "Gammelmoster" Britten

2009-05-17 @ 19:38:47
URL: http://liteavallting.blogg.se/
Postat av: madde

Tack!!!!=) Jaa..en spännande tid!! men gruvar mig som satan inför förlossningen ja!!!:D

Var ju på UL i veckan och då låg min lilla på ca 2500g,och hon ligger precis på kurvan=)han trodde hon skulle lgga på ca 3500g när hon kommer ut..Vet inte hur det ska gå till för det finns INGE mer plats för hon!:D Så hon får gärna lägga på sig ca 500g till..sen KOMMA UT!!!=)

2009-05-17 @ 19:44:23
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Jaaa, Gumman nu får din bäbis ta och kika ut!!

Vi är många som är nyfken att få se ert underverk:-)



Tycker han ska kika ut så vi snart kommer igång med våra raska prommisar här i sommar! Vi måste ses någon dag här nu i veckan innan Sigge tänker komma. Jag är ledig ons och tors:-)



kram!

2009-05-17 @ 22:08:11
URL: http://emmelim.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Ja, vi vill också träffa Sigge....!!!



Kommer han att få heta Sigge...????



Må så gott

2009-05-18 @ 08:24:35
URL: http://fitinnanfyrtio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback