Snart helg!


Det har varit två halv jobbiga dagar, mycket barn och lite personal. Vilket är en dålig kombination. Jag har verkligen fått känna av dom här två dagarna att jag är gravid. Mina fötter gör ont, vilket förmodligen beror på tyngden, haha.:) Gu va jag längtar tills jag blir liten och smärt igen. Jag måste börja ta det lugnt, har läst en del om stress och det är inte alls bra, kan leda till havandeskapsförgiftning och att man får en stressad bäbis som inte alls mår bra.

I dag var jag och hämtade Sigges kläder, fina var dom. Han kommer bli en välklädd bäbis, han har många uppsättningar nu.:) Vissa säger att det enbart behövs nå enstaka plagg eftersom dom ändå inte använder de så länge. Jag resonerar så här, att så länge som jag har gått och väntar och lägtat efter den här lilla bäbisen så är det väl sjävklart att han ska ha en massa snygga kläder redan från början. Finns fler anledningar, tex så vill jag inte komma hem från BB och behöva springa ner till tvättstugan och tvätta stup i kvarten, känns som att det kommer vara fokus på annat då.:) Sedan har det blivit mitt sätt att förbereda mig, att handla och att läsa en massa är min grej. Medans vissa förbereder sig genom att gå på yoga eller träffa andra gravida. Ja jag kände att jag måste "försvara" mig lite. :)

Nu ska jag ringa M och be att han åker förbi donken, det sista jag tänker på nu är vikten.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback