Lördag!

Jaha då var det Lördag då, kan kanske inte säga att jag hellre föredrar vardagar, men det är nästan så. Tex en Onsdag, då jobbar jag, åker hem, städar lite, lagat mat, äter, kollar på tv, sitter vid datorn, duschar och sover. Dagen flyter på i ett lagomt tempo. Och så kommer lördagen, helt ledig. Visst jag skulle kunna städa, rensa och aktivera mig hemma, men det känns tråkigt, finns en söndag för sånt. Så fort helgen kommer och jag är ledig så blir jag så otroligt rastlös, jag känner mig inte alls nöjd med att vara hemma, glo på film osv.

Ne nu ska jag hoppa in i duschen och ta en promenix in till stan. Jag vill ha en ny vårjacka och nya vårdojor, får se om någon hakar på och vill fika. Men det verkar svårt, måste livet vara så förbaskat svårt och krångligt för många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback