Svar på frågor:

Jag får ofta tre frågor: och här får ni svaren.

Är du nervös inför förlossningen?

Nee jag är faktiskt inte nervös. Det känns spännande, och lite pirrigt så klart. 9 månader har man gått och väntat på denna dag, och det känns otroligt spännande. Det känns som när man ska åka bort på en resa, så man kan väl säga att jag har resfeber typ.:)

Ska han heta Sigge?

Vi har fastnat för namnet Sigge, och han heter Sigge. Sedan kanske han tittar ut och ser ut som någon helt annat än en Sigge, vi har inget "reserv-namn".

Har du gått upp mycket i vikt?

Ja, massor, typ 20-25 kg.

Frågan jag ställer till mig själv "kommer jag kunna gå ner allt?".

Jag hoppas på de. Jag (25 kg smalare) och Bettan i Mallis




Renaulten har gått sönder, vi har ingen bil i kväll och i natt. Så ja det kommer förmodligen bli dags att åka in i natt. Jag kan till och med sätta pengar på det.


Kommentarer
Postat av: bettan

haha, fan va kila varann vi va där. ja med snus läpp. trodde de va du först,sen såg ja svarthåret mitt :D. sakna dennna tiden, fan va roligt vi hade.:) men tiden går såklart vidare, du bli mamma :) men e betyder inte att vi inte ska kunna ha lika kul som förut och samla på oss mer roliga minnen, då även med sigge :)

2009-06-03 @ 19:42:04
URL: http://bettsyboop.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Tusen tack för besöket idag vännen! Och tack för fina blomman:-) Trevligt och träffas och jag hoppas det var sista gången jag fick se din mage nu:-) Nästa gång hoppas jag du har en aldeles underbar liten prins utanför magen!



Skulle vattnet gå inatt eller ikväll så kan jag ställa upp med skjuts åt er, jobbar till 12-01 i natt så, Haha!



KRAM!

2009-06-03 @ 20:36:51
URL: http://emmeliem.blogg.se/
Postat av: Moster Birgitta

Oxytocin = vårt okända "lugn- och ro-hormon"

Oxytocin frigörs i stora mängder då en kvinna ammar. Det bidrar till att kvinnan då upplever lycka och avspänning. Om oxytocin ges till försöksdjur fås en ångestminskande och avslappnande effekt. Blodtryck och puls minskar och smärttröskeln höjs.

Det intressanta är att stimulering av sinnesorganen med värme, beröring, smekningar och massage kan ge frisättning av oxytocin och på så sätt ge bl a avslappnande effekt.

är kvinnor ska föda barn är det oxytocin som signalerar att livmodern ska dra ihop sig. Ibland händer det att värkarna upphör under förlossningen. Då ger man kvinnorna oxytocin i dropp för sätta igång livmodern igen. Oxytocin frisläpps också när kvinnan börjar amma det nyfödda barnet. Detta gör att mjölken rinner till och att livmodern drar ihop sig efter graviditeten.

TIPS..!!! Män och kvinnor får akut förhöjda halter av oxytocin vid orgasm....!!!!

Så det finns alternativa vägar att få igång en förlossning om man inte vill få dropp...

Stor kram och Lycka till..!!

2009-06-03 @ 21:27:19
URL: http://fitinnanfyrtio.blogg.se/
Postat av: -c-

Ha ha ha! Hejja moster Bigitta!



Jag vet att sex hjälper en "på traven" men att det fanns en sån där seriös orsak till det hela visste jag inte..



Sexa på nu Linda! Är väl ingen svårighet nu heller? ;)

2009-06-03 @ 22:39:29
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: -c-

HA HA, B var likadan. Han ville ju inte "killa henne i nacken". Han trodde även att hon kunde SE självaste "grejjen"..



Jag kan räkna upp alla gånger 'det' hände under hela graviditeten på EN hand. De du ;) Fast det berodde mest på sammandragningarna. Men ändå.

2009-06-03 @ 23:53:34
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: Sigges Mormor

Som mamma ska man ju ge sin dotter goda råd...Så här Linda kommer gott ett råd: "Tänk på att du har många kloka kompisar, lyssna på dom"

2009-06-04 @ 12:34:19
URL: http://massaviktigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback