BF

Beräknat förlossningsdatum- dagen man har räknat ner till och den dagen är i dag. Jag kommer ihåg när det var 100 dagar kvar, då tyckte jag att det var nära. Nu kan man prata om nära.. Vi får se om Sigge väljer att titta ut i dag eller om han tänker stanna några dagar till. Det börjar bli olidligt att vänta, men som min moster B skrev "man kan ana vem det är som kommer bestämma de närmaste åren".

I går var mitt mål att försöka fördriva dagen, men det blev en bra dag. En sväng till Birsta, shopping för min del. Handla mat, städa, laga mat. På eftermiddagen kom C och B och deras barn, trevligt. Efter att vi hade ätit lite och spelat lite Rockband så gick vi ner och kikade på cruisingen.

I dag vet jag inte vad som händer, jag ska återvända till sängen nu. Kunde inte sova, ska försöka göra ett nytt försök nu.


Kommentarer
Postat av: Sigges mormor

Jag kan föreställa mig hur det känns med "väntan".



Jag tycker att du är superduktig på att sysselsätta dig, du gör verkligen det bästa av situationen!

2009-06-07 @ 10:37:31
URL: http://massaviktigt.blogg.se/
Postat av: bettan

han titta nog ut snart skaru se.:D

2009-06-07 @ 14:55:48
URL: http://bettsyboop.blogg.se/
Postat av: Britten

Klart han kommer snart. bara det blir lite bättre väder. Han ska ju inte behöva frysa när han vill titta ut. Man som man säger, den som väntar på nått gott väntar aldrig förlänge. jag vet att det är jobbigt att vänta Malin valde att vänta 13 dagar efter utsatt datum. Mikael väntade 10 dagar. Ja Sara och Maria dom kom ju alldeles för tidigt (På den tiden) Putte kom 2 dagar efter datum. Man ser på saker på ett annat sätt när man har nått stort att se framemot. Livet får liksom andra värden. Men du hade en kompis som skrev här för någon dag sen att du och Micke skulle ta tillvara på dom dagar som är kvar nu för dom kommer aldrig. Och hon har helt rätt. Försök njut och ta tillvara på stunden för det är dom sista självande dagarna nu som det bara är du. När Sigge kommer så är det aldrig som det är nu. Han kommer alltid att komma i första hand och du är den ständiga tvåan. Och inget ont om det. Det gör absolut inget när man har nått så vädefullt som ett barn att ha ansvar för. Försök att vila och fördriva tiden. Du behöver all ork till förlossningen och till tiden efter. Ta hand om dig och var rädd om varandra

2009-06-07 @ 19:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback