Besök hos barnmorskan...

Jag gruvade mig som bara den, trodde att hon skulle vara så där positiv och sprallig som hon brukar vara. Det sista jag orkar höra är glada tillrop som "kom igen Linda, det här fixar du". Hon var positiv men hade också lite medlidande, och hon kom inte med några glada tillrop. Magen hade växt, jag trodde att den hade krympt. Och det bästa av allt var att värkarna som jag har kännt har gjort nytta, kroppen har gjort sig redo. Hon gissade på att Sigge skulle komma ut om 3-4 dagar. OM han inte kommer ut så har jag en tid den 17: onde och då blir det hinnsvepning- (lossa hinnsäcken barnet ligger i från livmoderhalsen). Innan besöket hos barnmorskan så gissade jag på att han skulle komma till jul, men hon fick mig att tro att han förmodligen kommer titta ut här i dagarna.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag tycker inte att det verkar som en bra ide att Sigge väntar till jul med att komma ut. Tänk vilken jättebebis han skulle vara då!

Linda, det är klart att han kommer ut och att du är hemma igen till midsommar. Han måste ju vara med och fira sin första midsommar. Han håller nog på att förbereda sig för den tror jag. Känner du om han dansar "små grodorna" där inne?

Väntan är lång på slutet och man vill bara att bebisen ska komma ut, förlossningen vara över och att det nya livet kan börja. Men Sigge kommer snart och jag tror inte någon bebis är så efterlängtad som han. Ta hand om dig!

2009-06-11 @ 15:15:42
URL: http://liteavallting.blogg.se/
Postat av: B

Hörde "färdknäppen" kom som ett brev på posten, HAHAHA =P

2009-06-12 @ 20:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback