4444 gram

I går vägdes Sigge, han väger hela 4444 gram. Vårat matvrak har med andra ord gått upp 444 gram på en vecka. Hans knorr-läten som han gör beror på hans snabba viktuppgång. Så det blir att använda mer napp på kvällarna.

Det var otroligt skönt att prata med bvc-sköterskan i går, blev ett samtal på över en timme. Vi pratade om hur jag och Sigge mådde. Vi bokade in ett möte nästa vecka också.

Det är verkligen ingen dans på rosor att vara småbarns förälder, inte till Sigge iaf. I går skrek han så att det ekade i huvudet flera timmar efter att han tystnat. Vi fick åka bil runt halva stan för att herrn skulle vara nöjd. I natt vid 3 vaknade han och ville ha mat (vaknade säkert 3 gånger till och åt). Jag fick världens leende och sedan ville han inte sova, så det var bara att kliva upp. Han ville sova på mig, så vi la oss i soffan och sov ett tag till. Sigge vill inte ligga ensam, så man måste antingen sitta brevid och prata eller ha han i famnen. Lägger man ifrån sig han och går på toa så blir det inga glada miner.

Min tröst är att han kommer bli större, jag hoppas att han inte vill ligga i famnen när han är 15.

Kommentarer
Postat av: madde

haha!=) Samma här!=) Lillan vill inte ligga själv, och hoppas de försvinner sen;)

440g på en vecka..HERREGUD!!

Alltså lillan hadde gått upp ca 180g på en vecka, jag tyckte de lät lite,men hon på BVC sa att de va bra!:D Men de kanske blir att dom går upp mer sen;D

2009-07-15 @ 12:50:53
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

hur ofta ammar du lillen föressten?=)

2009-07-15 @ 12:51:09
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

hehe,jaa precis, mysigt:D men man vill ju ochså hinna göra nått ibland!=)

Du, är de dom här dropparna du använder http://www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/sidor/kolik_omkolik.aspx



Minifom®

orala droppar, emulsion 100 mg/ml 30 ml droppfl



Vill ju inte köpa fel så de blir nå tok..haha!:D

Är sigge bättre i magen nu?

2009-07-15 @ 14:34:39
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback